Spływ Dunajcem!

Kochani nadeszło lato i my wraz z Seniorami z naszego Domu Seniora postanowiliśmy rozpocząć je na bogato - w górach i nad wodą. Roksana zorganizowała wspaniałą wyprawę na Spływ Dunajcem z miejscowości Sromowce Wyżne do Szczawnicy.Większość osób z naszej licznej grupy miało okazję spłynąć pierwszy raz w życiu, więc tym większe emocje nam towarzyszyły.Wcześnie rano dotarliśmy do Przystani w Sromowcach i zajęliśmy aż 3 łodzie ponieważ na jedną może wejść maksymalnie 12 osób.Towarzyszyła nam cudowna pogoda. Cała trasa, która liczy 18 km zajęła nam ponad 2 godziny i musimy przyznać, że to był absolutnie cudowny czas.

Flisak całą drogę opowiadał miejscowe historie, ciekawostki dotyczące trasy i oczywiście góralskie dowcipy - o mały włos nie wypadliśmy z tratwy ze śmiechu!Nurt wody nie był rwący i jego głębokość wcale nie jest duża więc czuliśmy się bezpiecznie, a patrząc na bujną zieleń pienińskich szczytów Seniorzy całkowicie się zrelaksowali.Po dotarciu do Szczawnicy czekała na nas jeszcze jedna wspaniała niespodzianka. Jak Dunajec to oczywiście świeże pstrągi. Roksana znalazła dla naszych Seniorów absolutnie cudowne miejsce na obiad. Zabrała nas do restauracji z ogródkiem i stawami rybnymi Łowisko Pstrąga - Babcikowa Chata. Świeży pstrąg z pieca z ziołami samo zdrowie i uczta dla podniebienia. Ojciec Stanisław tak uwielbia pstrągi, że zamówił chyba największego. Seniorzy byli zachwyceni - pstrągiem, drewnianym góralskim wnętrzem restauracji i uroczym ogrodem.

Ostatnim miejscem, które odwiedziliśmy podczas tego wspaniałego dnia był oryginalny kościół w Szlachtowej, który został zbudowany na miejscu Cerkwi Łemkowskiej i właśnie na wzór cerkwi. W ołtarzu znajduje się piękny ikonostas a z zewnątrz kościół wygląda zupełnie jak cerkwie na wschodzie Europy w Grecji czy Ukrainie. Jeden dzień a tyle wrażeń. Jednak nasi Seniorzy nie narzekają i nawet pomimo problemów z chodzeniem chętnie przemieszczają się między atrakcjami, bo wiedzą, że jak Roksana coś zorganizuje, to na pewno warto to zobaczyć! To wszystko nie byłoby możliwie gdyby nie dwie rzeczy- dofinansowanie ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego i Dariusz Gąsienica Mikołajczyk Firma Międzynarodowy Przewóz Osób Biuro Turystyczne z Sułkowic.

To co się nam przydarzyło dzień przed długo planowanym wyjazdem na spływ to był prawdziwy horror. Zarezerwowany autokar, który miał nas zawieść na miejsce, pomylił terminy i w przeddzień wyjazdu poinformował, że nie przyjdzie. Roksana wiele godzin próbowała zorganizować inny autokar, ale ze względu na rozpoczynające się igrzyska europejskie, żadna firma przewozowa nie miała wolnego pojazdu, a dodatkowo praktycznie żadna, wręcz nie chciała niczego organizować tak na ostatnią chwilę. Dlatego jesteśmy ogromnie wdzięczni Dariusz Gąsienica Mikołajczyk Firma Międzynarodowy Przewóz Osób Biuro Turystyczne z Sułkowic za umożliwienie nam tego wyjazdu i udostępnienie komfortowego dla Seniorów autokaru z przesympatycznym kierowcą.Przy okazji dowiedzieliśmy się jakie wspaniałe wycieczki organizuje to Biuro Turystyczne i kto wie - być może wybierzemy się z nimi na kolejną wycieczkę.